Olja in njihove sestavine

Ars Cosmetica Forum SPLOŠNE TEME O KOZMETIKI SESTAVINE V KOZMETIKI Olja in njihove sestavine

Ta tema vsebuje 19 odgovorov, ima 9 glasov, in jo je nazadnje posodobil/a Profile photo of dapper dapper 3 let, 11 mesecev nazaj.

  • Avtor
    Prispevki
  • #3627
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Med lipofilne komponente, ki sestavljajo olja za uporabo v kozmetiki in so tudi sestavni del večine kozmetičnih izdelkov, spadajo: ogljikovodiki, maščobe in olja, voski, ceramidi, steroli.

    Med ogljikovodike spadajo tekoči parafin (paraffinum liquidum), vazelin (petrolatum), cerezin (ceresin), mikrokristalni vosek (microcrystalline wax)..
    Ogljikovodiki pri nanosu na kožo tvorijo tanek film, ki kožo ščiti hkrati pa ji tudi onemogoča dihanje in izmenjavo snovi. Primerni so za zaščito kože, npr. zaščita rok pri delu s škodljivimi vodotopnimi snovmi, zaščita izpostavljenih delov kože pred neugodnimi vremenskimi razmerami.
    Več o tekočem parafinu je opisano TUKAJ.

    Naslednjo skupino lipofilnih komponent predstavljajo rastlinska olja in maščobe. Kot posebnost pri rastlinskih oljih bi omenila jojobino olje, ki kemijsko gledano ni olje, temveč vosek, ki je pri sobni temperaturi v tekočem stanju. Voski so kemijsko estri višje maščobnih kislin in višje maščobnih alkoholov. Jojobino ´olje´ velja za enega sestavinsko najbolj ugodnih olj, se zelo dobro absorbira v kožo, je ne masti, primerno je tudi za tiste, ki imajo pri drugih oljih težave z mašenjem por.
    Rastlinska olja in maščobe so sestavljena iz trigliceridov- na glicerol so vezane maščobne kisline. Rastlinska olja tako vsebujejo trigliceride večinoma nenasičenih maščobnih kislin in so v tekočem stanju.

    Najpomembnejša komponenta rastlinskih olj za nego kože so nenasičene esencialne maščobne kisline, predvsem je to linolna kislina, ki preko večih različnih mehanizmov ugodno vpliva na strukturo in izgled kože.

    Enkrat nenasičene maščobne kisline kot sta oleinska in palmitoleinska pa imajo pri nanosu na kožo določene neugodne učinke. Povzročajo nenormalno dozorevanje keratinocitov, motena je tudi njihova pretvorba v korneocite. Predvsem je to neugodno za kožo nagnjeno k aknam. Nečista koža že sama po sebi izloča preveč oleinske in palmitoleinske kisline, ki onemogočata normalno keratinizacijo.

    Linolna kislina je fiziološko prisotna v koži. Je sestavni del ceramidov, ki so naravno prisotni v koži; v stratum corneum (zgornji roženi plasti povrhnjice) je šest različnih vrst ceramidov. V primeru pomanjkanja linolne kisline, se v eno vrsto ceramidov namesto linolne kisline začnejo vgrajevati enkrat nenasičene maščobne kisline (npr. oleinska kisl.). To pa posledično vodi v strukturno spremembo v hidrolipidni barieri kože, kar pa je seveda nezaželeno, saj je takšna koža bolj dojemljiva za škodljive vplive okolja, poslabša se njen izgled itn.
    Eden od mehanizmov delovanja linolne kisline je tudi delovanje preko specifičnih receptorjev, katerih aktivacija ima pomembno vlogo v normalizaciji keratinizacije (kar je zelo pomembno tudi pri povečanih lojnicah, normalizacija keratinocitov pa tudi zmanjša tveganje za nastanek komedonov).
    Pozitivni učinki linolne kisline so torej: manjša transepidermalna izguba vode, posledično bolj vlažna, prožna in gladka koža.; izboljšane pa so seveda tudi lastnosti hidrolipidnega plašča, kar je pomembno pri zaščitni funkciji naše kože in pri zmanjšanju možnosti za nastanek kožnih bolezni.

    LINOLNA KISLINA (Linoleic acid)

    #24263
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    ..nadaljujem jutri..nekaj malega še teorije, potem pa še pregled rastlinskih olj in njihove vsebnosti maščobnih kislin :lashing:

    #24264
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Komaj čakam. :thumbsup:

    #24265
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Poleg že zgoraj omenjene linolne kisline, ki je omega-6 esencialna maščobna kislina, se v kozmetiki uporabljata tudi alfa-linolenska kislina (omega-3 esencialna maščobna kislina) in gama-linolenska kislina (omega-6 maščobna kislina). Gama-linolensko kislino sicer naše telo lahko pridobi iz linolne kisline, ni pa možna takšna pretvorba v koži.

    Alfa- in gama-linolenska kislina se ne vgrajujeta v hidrolipidni plašč kože tako kot linolna, delujeta pa na aktivacijo specifičnih receptorjev: ugodni učinki tega mehanizma so opisani že pri linolni kisl.

    Linolna kislina in gama-linolenska kislina se metabolizirata v protivnetne metabolite. Posebej visoko protivnetno delovanje izkazuje gama-linolenska kislina (zmanjša sintezo vnetnih prostaglandinov in poveča tvorbo protivnetnih prostaglandinov), zato se olja, ki imajo veliko gama-linolenske kisline uporabljajo za nego oz. zmanjšanje rdečin nastalih zaradi UV žarkov.

    ALFA-LINOLENSKA KISLINA (alfa-linolenic acid)

    GAMA-LINOLENSKA KISLINA (gama-linolenic acid)

    Maščobne kisline so različno oksidativno stabilne. Več je dvojnih vezi (večkrat so nenasičene), bolj so dovzetne za oksidacijo. Linolna kislina ima dve dvojni vezi, linolenska pa tri dvojne vezi. Zato je potrebno pri formulaciji kozmetičnih izdelkov z nenasičenimi maščobnimi kislinami izbrati ustrezne antioksidante v zadostni količini– antioksidanti se namreč v izdelke ne dodajajo samo zaradi ugodnega učinka na kožo, ampak tudi zaradi zaščite posameznih sestavin.

    #24266
    Profile photo of nejka
    nejka
    Član

    Več kot odlično! :goodjob:

    #24267
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Da vas spomnemo na uporabo rastlinskih olj :wink1: – nepogrešljiva jojobino, svetlinovo in mandljevo olje: ČLANEK

    #24268
    Profile photo of Kristina
    Kristina
    Udeleženec

    Spet en zanimiv članek :thumbsup: .
    Jojobino olje že dalj časa uporabljam predvsem za večerno nego obraza (malo izmenjujem z oljem grozdnih pešk), svetlinovo uživam v kapsulah, mandljevega pa trenutno nimam čistega, ampak neko otroško, kjer je osnova mandljevo – za mazanje po tlesu.

    #24269
    Profile photo of nikapika
    nikapika
    Udeleženec

    Super za članek. Se lahko priporočamo še za (ob priliki) info o drugih oljih, npr. grozdnih pešk, mareličnih pešk… :flower1:

    #24270
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Uporaben članek. :thumbsup: Tudi jaz komaj čakam nadaljevanje. :cheer:

    #24271
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    :flower1:
    se bom potrudla še za nadaljevanje :wink1:

    #24272
    Profile photo of Maestra
    Maestra
    Član

    Super članek, Nina. Olja me izredno zanimajo, zato se tudi jaz že veselim nadaljevanja!!! :D:

    #24273
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    jaz zadnje čase precej prakticiram varianto, da pred oljem zvečer nanesem serum, včeraj sem polifenolne pa se mi zdi zelo fajn :thumbsup:
    Olje super ujame vlago in doda še tiste maščobe, ki jih pozimi večina bolj potrebuje..serum pa naj “spodaj” deluje antiaging in “rihta” proste radikale :naughty:

    #24275
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    en malo bolj splošen članek o oljih v naravni/organski kozmetiki – za opomnik v hladnejšem času :wink1:
    RASTLINSKA OLJA IN MAŠČOBE V NARAVNI IN ORGANSKI KOZMETIKI

    #24274
    Profile photo of Spela_
    Spela_
    Član

    Super članek Nina :wink1: Bi te pa prosila tudi to, če bi mi lahko priporočila kakšno kakovostno orehovo olje? Sem gledala enega od Božen cosmetics, ampak ne vidim, da bi imel katerega od certifikatov.

    #24276
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    kaj pa Melvita? glede na to da ma Cosmebio certifikat, sem sigurna da je večina olj..če ne celo vsa..iz ekološke pridelave.
    nisem pa sigurna da majo orehovega, se mi zdi da sem pri njih vidla lešnikovo olje.

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.

Nina POP za 10. obletnico parfumske klasike

Nina praznuje svojo 10. obletnico! V preteklih letih je dišava Nina znamke Nina Ricci postala velika parfumska klasika in za obeleženje tega dogodka se je...

Pobeg v tropski raj

Preskoči na orodno vrstico