Kozmetična zavajanja

Ta tema vsebuje 196 odgovorov, ima 38 glasov, in jo je nazadnje posodobil/a Profile photo of anncheek anncheek 3 let, 7 mesecev nazaj.

  • Avtor
    Prispevki
  • #3758
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    KOPIRAM iz pozitivke.net:

    “DODATEK: Nekoliko previdnosti: Mnenje Nuške Anike Perko

    Dolgo časa smo zmotno mislili, da kozmetika ostaja na površini kože in zaradi tega najdemo v preparatih lahko tudi take sestavine, ki jih v hrani ne sme biti in tudi niso dovoljene. Danes pa vemo, da 60 odstotkov snovi, ki jih nanesemo na kože v obliki krem, losjonov, make-up-a, šamponov…. preide v našo kri. Tudi količine sintetičnih konzervansov, emulgatorjev in stabilizatorjev so v kozmetiki običajno dosti višje kot v prehrani. Konvencionalna kozmetika deluje tako, da v kožo dodajajo sestavine, ki naj bi bile pomembne.Tako namesto, da bi naša koža sama tvorila kolagen, tega dobiva v kremah.

    To se zgodi, ko se nepoznavalec odloči postati kozmetični strokovnjak :arrow: čisto zavajanje potrošnikov in zaradi nestrokovnosti metanje slabe luči na kozmetiko – naravno in ˝nenaravno˝ (nekatere se verjetno na tak način da prepričati, pri drugih pa to samo manjša ugled določene znamke).

    Povrhnjica oz. epidermis, ki jo negujemo, ščitimo..s kozmetičnimi izdelki, ni ožiljena.
    Kolagena v kremah koža ne more uporabiti kot nadomestilo za lasten kolagen. Če je že v kakšni kremi kolagen, ima funkcijo vlažilca.

    #40677
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    KOPIRAM iz finance.si:

    avtorica Nataša Bolarič, naslov članka: Prave ekokozmetike je na prodajnih policah malo

    DEL ČLANKA: Eucerin sestavljata 10 odstotkov čebeljega voska in nafta

    1.Nuška Anika Perko iz laboratorija Dr. Hauscka opozarja, da moramo biti pozorni na oznake. “2.V zadnjem času se v kozmetiki na veliko propagira eucerin, vendar marsikdo sploh ne ve, kaj je to. To je 3.sestavina, v kateri je 10 odstotkov čebeljega voska, preostalo je nafta,” pojasnjuje Perkova. Petrokemične sestavine, parafini in umetni konzervansi, predvsem parabeni, so tudi sicer najpogostejše umetne primesi v kozmetiki. Prvi izboljšujejo mazljivost, drugi povečujejo obstojnost izdelkov, a so izredno škodljivi za organizem. Raziskave nevladnih inštitucij so pokazale, da petrokemične sestavine v kozmetiki povzročajo odvisnost kože, vpliv parabenov na organizem pa naj bi bil še nevarnejši. Pri občutljivih ljudeh sprožajo alergije, tudi glavobole, pri nekaterih so celo vplivali na delovanje jeter in ledvic. Kreme, ki so namenjene starejšim, velikokrat vsebujejo sintetike hormonov, kar lahko pri ženskah povzroči hormonsko neravnovesje…”

    RAZLAGA ´ZMOT IN NEVEDNOSTI´
    1.Navedba “..iz laboratorija Dr. Hauscha..” daje bralcu napačen vtis, da o temi govori strokovnjak (omenjena gospa je namreč zastopnik kozmetike Dr.Hauschka in očitno v Financah dovolijo, da si dela reklamo – na kakršenkoli način).

    2.Eucerin (ne blagovna znamka ampak snov (emulgator)) je znan že od leta 1900. Pri tem članku je očitno, da se je nekdo posredno spravil na blatenje znamke Eucerin – govori se namreč o snovi oz. emulgatorju z imenom eucerin, vendar je pri večini bralcev prva asociacija na blagovno znamko. Vse skupaj diši po tekmi med kozmetiko Dr. Hauschka in Eucerinom – verjetno ni naključje, da se obe prodajata v lekarnah..
    KOPIRANO iz eucerin.si: “Eucerin zgodba se je začela leta 1900 z revolucionarno inovacijo. Isaac Lifschütz, kemik, je bil začetnik medicinske revolucije. Znanstvenik je izdelal zelo voljno osnovo mazila kot sredstvo za obstojne emulzije in ga poimenoval Eucerin – lepi vosek. Profesor Unna, oče moderne dermatologije, je za mazila postavil zelo visoke standarde: zahteval je dobro obstojnost in stabilnost ter mehko konsistenco, poleg tega so morala nuditi zaščito in nego, ne da bi dražila kožo. Leta 1907 je dr. Unna evforično zapisal: “Eucerin je zaradi svoje stabilne in mehke konsistence primeren za farmacevte, zdravniki ga z lahkoto predpišejo in zaradi voljnosti in hladilnega učinka daje pacientom dober občutek. Od leta 1903 naprej se je Eucerin tržil kot emulgator.

    3.Eucerin kot emulgator je sestavljen iz vazelina (večji delež) in lanolina. In seveda nič od naštetega ni niti nafta niti čebelji vosek.
    Vazelin spada pod ti. mineralna olja, ki se jih pridobiva iz stranskih produktov pri destilaciji nafte. Ta mineralna olja so očiščena, ne smejo vsebovati toksičnih/kancerogenih snovi. V kozmetiki predstavljajo del lipofilne faze, na koži povzročajo okluziven efekt (odvisno od vsebnosti). Lanolin je maščobni izloček na volni ovc, sestavljen iz holesterola, lanosterolov in lanolinskih alkoholov. Uporabljajo ga tudi v naravni kozmetiki (tudi v izdelkih Dr.Hauschka).

    POJASNILO: Ne zagovarjam niti Dr.Hauschka niti Eucerina. Nisem promotor nobene kozmetične znamke. Pri obeh omenjenih znamkah najdem prednosti in slabosti – odvisno od posameznega izdelka. Nisem proti temu, da ljudje različnih profilov pišejo o kozmetiki- sem pa proti, da samooklicani kozmetični strokovnjaki pišejo napačne informacije o strokovnih temah in s tem zavajajo potrošnike.

    DODATNA INFO: poznamo Eucerin cum aqua in Eucerinum anhydricum.
    Eucerinum anhydricum (brezvodni) je sestavljen iz 93,5% belega vazelina, 6,0% lanolina, 0,5% cetilstearil alkohola. Pri Eucerin cum aqua je brezvodnemu eucerinu dodana prečiščena voda.

    #40678
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Jaz priznam, da načeloma samo preskočim članek, če vidim, da podaja mnenje “predstavnica” dr. Hauscka kozmetike. :P

    Nisem vedela, da je eucerin emulgator. :no: No, zdaj vem nekaj novega. :flower2:

    #40679
    Profile photo of Ezz
    Ezz
    Član

    Nina, super napisan povzetek. Mam par pripomb:
    Ta dva prispevka bi lahko mirno dala v nov podforum “Kozmetična zavajanja” in bi potem štancala “mambo džambo” od samooklicanih strokovnjakov na ta podforum, dodala vir in bila manj prizanesljiva do teh šarlatanov.

    Na koncu vsakega posta bi lahko ruknila listo strokovnih izrazov, ter njihovih razlag (recimo okluziven efekt). Pa pri

    Povrhnjica oz. epidermis, ki jo negujemo, ščitimo..s kozmetičnimi izdelki, ni ožiljena…

    a to pomeni, da nobena sestavina kozmetičnega izdelka ne prodre v kri?

    Ok, tolk od šerifa :batman:

    #40680
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Šerif, sem naredila novo temo :bow1:

    O načinih prehajanja skozi kožo in do kam kaj pride pa jutri..se bom razpisala, danes me pa že malo zmanjkuje :tobed:

    #40681
    Profile photo of Ezz
    Ezz
    Član

    Dobro, dobro :eyebrow: sam da ne pregoriš :thumbsup:

    #40682
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Danes mi je AnaMaria prinesla za nas zanimiv članek. Zanima me kako bi ve ocenile ta članek:

    Vir: ABC zdravja, februar 2009, stran 29, 30.

    #40683
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Uh, kakšna poslastica zame :lashing: ..si bom vzela čas in dobro prebrala..

    #40684
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Ne dvomim, da boš uživala. :cool:

    #40685
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Prva stvar, ki me je zbodla, so konzervansi v povezavi z naravno kozmetiko.

    Vitamini A, C in E niso konzervansi – konzervans ščiti izdelek pred mikrobiološko komtaminacijo. Anitokisdant ščiti izdelek pred oksidacijo.
    iščejo se naravni nadomestki konzervansov, za določene velja, da imajo solidne rezultate pri zaščiti izdelka pred mikrobi…žal se večina takšnih izvlečkov še vedno ne obnese dovolj dobro. Če že govori o grenivkinih peškah – gre tukaj za ekstrakt in ne za eterično olje kot je navedeno v članku.

    Znamke, ki so omenjene v članku, imajo (vsaj nekateri izdelki) certifikat BDIH. Kar se mi zdi zelo zanimivo je to, da je na tem spisku snovi, ki ji naravna kozmetika ne sme vsebovati, napisan natrijev benzoat – ta pa je dovoljen tudi pri izdelkih, ki imajo BDIH certifikat. Ker pisci teh člankov pač ne vejo, da je natrijev benzoat sol benzojske kisline (in da so soli benzojske kisline dovoljene kot konzervansi v izdlekih z BDIH certifikatom), pride do takšnih nemnosti, ko novinarji sami sebe ´zaštrikajo´.

    Bom nadaljevala jutri s komentiranjem…

    #40686
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    Da nadaljujem…

    TUKAJ je link od osnovnih smernic za BDIH certifikat. Pod 6. točko so napisani konzervansi, ki so dovoljeni v izdelkih z BDIH – pod prvo alinejo je napisano benzojska kislina, njene soli in etilni estri.

    Benzojska kislina:

    vir

    Sol benzojske kisline – natrijev benzoat (sodium benzoate):

    vir

    Če bi se torej držali “navodil” novinarke tega članka, ne bi smeli kupovati izdelkov z BDIH certifikatom.

    Strinjam se, da se je dobro izogibati konzervansom, ki sproščajo formaldehid. Nekaj teh konzervansov je omenjenih v članku – TUKAJ več o konzervansih, ki sproščajo formaldehid.

    Kar se parabenov tiče – res je, da so bile izvedene študije glede vpliva parabenov na raka na prsih (zaradi posnemanja delovanja estrogenov). Nekaj o tem je napisano TUKAJ.
    Res je, da parabeni lahko povzročajo alergije.
    Drugače pa ni konkretnih dokazov za škodljivost parabenov – zaradi kemijske strukture se jaz v prvi vrsti izogibam parabenom, ki so bolj lipofilni (se lažje nalagajo v tkivu), najmanj lipofilen je metilparaben, bolj lipofilni pa so npr. butilparaben, izopropilparaben.

    Napaka glede konzervansa methylisothiazolinone – lahko se uporablja v vseh izdelkih, ne samo v izdelkih, ki se sperejo z vodo. Njegova max. dovoljena konc je 0.01%.
    Naslednjega omenjenega kozervansa (ethylchloroisothiazolinone) sploh ni na seznamu konzervansov za kozmetične izdelke – na seznamu je methylchloroisothiazolinone (ki se uporablja v kombinaciji še z drugimi konzervansi, max dovoljena konc, pa je 0.0015% v vseh kozm. izdelkih, ne samo v tistih, ki se sperejo).

    bom še nadaljevala.. :)

    #40687
    Profile photo of Morena
    Morena
    Udeleženec

    :thumbsup: Komaj čakam nadaljevanje. Drugače je pa veliko takih ”pametnih izjav” tudi na Lifestyle portalu…

    #40688
    Profile photo of Gejba
    Gejba
    Upravitelj

    Nina se je globoko poglobila v članek. Jaz sem se ustavila že pri naslovu. A nafta pa ni naravna? :devil:

    #40689
    Profile photo of AnaMaria
    AnaMaria
    Udeleženec

    Gabi, hvala za posredovanje :flower2: , Nina tebi pa za izčrno razlago :flower2: . Moram reči, da članke o kozmetiki budno spremljam in če naletim na kaj zanimivega, javim.

    #40690
    Profile photo of Nina
    Nina
    Upravitelj

    ..nadaljujem..

    Tako konvencionalna kot naravna kozmetika koži vračata, kar rabi oz. jo ščitita, negujeta itd. Strinjam se, da se naravno rastlinsko olje (odvisno seveda tudi od kvalitete) v negovalnih lastnostih ne more primerjati npr. z mineralnimi olji.
    Konvencionalna kozmetika koži ne vrača kolagena kot je navedeno v članku – kolagen se v kozmetične izdelke dodaja kot vlažilec, ker njegova struktura veže vodo, ne more pa takšen kolagen nadomestiti našega lastnega..in zaradi tega ne bo naša koža kar sama nehala izdelovati kolagen ..je pa res, da najdemo v naravi veliko sestavin, ki se nahajajo v rastlinskih izvlečkih, ki koži lahko pomagajo pri pospešitvi sinteze kolagena. V kozmetični izdelek lahko dodamo tudi vitamin C, ki ima pomembno vlogo pri sintezi kolagena – več o tem TUKAJ.

    Naravna kozmetika ne odsvetuje uporabe nočne kreme – kolikor je znano meni, ima takšno filozofijo ena od naravnih kozmetičnih znamk. Koži lahko tudi ponoči pomagamo s kozmetiko :) ..in sploh ni nujno, da se mešamo v njene procese, lahko ji pri teh procesih pomagamo (zato pa je pri formulacijah krem potrebno znanje in razumevanje delovanja naše kože) – sploh če pomislimo, kaj vse je koža zaradi stresa in okolja čez dan ´izgubila´.

    ..nadaljevanje sledi

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.

Nina POP za 10. obletnico parfumske klasike

Nina praznuje svojo 10. obletnico! V preteklih letih je dišava Nina znamke Nina Ricci postala velika parfumska klasika in za obeleženje tega dogodka se je...

Pobeg v tropski raj

Preskoči na orodno vrstico